Vážení rodiče,

připravili jsme pro vás jednoduché a stručné taháky, které Vám pomohou se lépe zorientovat a pochopit učivo v jednotlivých ročnících.

 

 

        Otevřít tahák pro 1. a 2. ročník

        Otevřít tahák pro 3. ročník

        Otevřít tahák pro 4. ročník

        Otevřít tahák pro 5. ročník

 

Proč jsou zařazeny úlohy, které nemají řešení?

V učebnici se objevují i úlohy, které nemají řešení. Těchto úloh v učebnici není mnoho, přesto chceme, aby se děti setkávaly i s neřešitelnými situacemi. Mají totiž na děti významný formativní dopad. Z matematického hlediska dítě ve snaze nalézt řešení objevuje zákonitosti, na které by cestou standardního řešení řešitelných úloh nepřišlo. Ve chvíli, kdy si je dítě jisté, že úloha řešení nemá, dokáže toto argumentovat, čímž vedle hlubokého vhledu do situace rozvíjí schopnost argumentace. Opakovaně jsme byli svědky momentu, kdy žák až na základě argumentace, proč úloha řešení nemá, hluboce porozuměl matematickým vztahům a jevům, které se právě učil. Často i mimo zkoumanou situaci. V neposlední řadě zkušenost, že existují i neřešitelné situace, které nás však mohou posunout, zvyšuje odolnost dětí vůči hazardu a dalším patologickým jevům.

Řeší-li žák takovou úlohu samostatně doma, měl by být již před tím ze školy připraven na to, že každá úloha mít řešení nemusí. Diskuze k úloze s argumentací žáků pak proběhne následně ve třídě.

Nabídka sekce: Rodičům